24. jūlijā 20:00, Rīgas Sv. Jāņa baznīcā
25. jūlijā 19:30, Kuldīgas Sv. Annas evaņģēliski luteriskajā baznīcā (BEZMAKSAS KONCERTS)
Pasākumu drīkst apmeklēt no 7 gadu vecuma
Pasākuma valoda: latviešu/krievu/angļu
Vairāk informācijas: www.adlucem.lv
PROGRAMMA “VOX FEMINAE”
Ansamblis “SARBAND”:
Mirjama Andersena (Miriam Andersén, Zviedrija, balss, gotu arfa, rags),
Fadija el-Hage (Fadia el-Hage, Lībija, balss)
Vladimirs Ivanovs (Vladimir Ivanoff, Bulgārija/Vācija, lauta, perkusijas, programmas mākslinieciskais vadītājs)
Programma ir “VOX FEMINAE” ir sievietes ceļš pie dieva, kas tērpts senās un tradicionālās sakrālās mūzikas formās, saplūstot Rietumu un orientālās mūzikas skaņu pasaulēm. Programmā dzirdēsim agrīnās Austrumu kristīgās baznīcas dziedājumus, divu leģendāru viduslaiku sieviešu – gaišreģes, komponistes, rakstnieces un diplomātes Bingenas Hildegardes (12.gs.) un Zviedrijas Brigitas (14.gs.) misticisma apdvestos korāļus un himnas, abu dziedātāju – zviedrietes Miriamas Andersenas un libānietes Fadias el-Hages dzimto kultūru sakrālo mantojumu: Ziemeļzviedrijas garīgās melodijas un arābu mutvārdu tradīciju, kā arī unikālos agrīnās polifonijas dziedājumus, kas iemūžināti spāņu Las Huelgas klostera dižciltīgo un izglītoto mūķeņu rokrakstos.
Ansambli „Sarband” 1986. gadā dibinājis ievērojamais bulgāru izcelsmes vācu muzikologs Vladimirs Ivanovs – perkusionists, lautas spēles un baroka mūzikas speciālists. “Sarband” nozīmē „savienot”, Tuvo Austrumu mūzikas teorijā apzīmējot saiti starp divām kompozīcijām. Ansambļa mākslinieciskais moto un specifika ir savienot Austrumu un Rietumu kultūras, rast kopīgo un izcelt atšķirīgo. Viņu veidotās programmas savieno laikmetu zīmes un nozīmes, personības vēsturiskā un mūsdienu kontekstā, sadarbojoties ar plaša spektra Rietumeiropas un dažādu austrumtautu instrumentu spēles un orientālās mūzikas speciālistiem.
Vladimirs Ivanovs ir studējis mākslas vēsturi, teātra mākslu un muzikoloģiju Ludviga Maksimiliāna universitātē Minhenē (Vācija), lautas spēli un vēsturiskā izpildījuma mākslu Bāzeles Schola Cantorum (Šveice) un Mūzikas augstskolā Karlsrūē (Vācija), tagad arī daudzu mūzikas augstskolu vieslektors. Viņa īpašā interese ir orientālās un rietumu mūzikas sasaistes izpēte, jūdaisma, kristietības un islāma izpausmes mūzikas formās, pagātnes kultūra mūsdienu mākslas skatījumā.
Fadija el-Hage ir dzimusi Beirutā (Lībijā) savu muzikālo karjeru uzsāka 14 gadu vecumā kā dziedātāja, kam sekoja arī aktrises karjera Lībijas televīzijā un filmās. Ieguvusi psiholoģijas grādu Lībijas Universitātē, viņa emigrēja uz Vāciju, kur studēja vokālo mākslu Riharda Štrausa konservatorijā Minhenē. Viņa ir to dažu dziedātāju vidū, kas spēj apvienot Rietumu un Tuvo Austrumu klasiskās mūzikas tradīcijas, viņas brīnišķīgās alta balss repertuārs ietver klasisko arābu mūziku un Eiropas mūziku no viduslaikiem līdz mūsdienām. Fadija 1994. gadā atgriezās Lībijā un pašlaik starptautiskajā mūzikas apritē ir novērtēta kā viena no vadošajām arābu pasaules dziedātājām.
Mirjama Andersena ir dzimusi Zviedrijā un pēc viduslaiku arfas spēles, notācijas un interpretācijas mākslas studijām Bāzeles Schola Cantorum (Šveice) ir ļoti pieprasīta kā augsta līmeņa mūziķe visu viduslaiku mūzikas stilu izpildījumos. Mirjama pavada savus solo dziedājumus uz gotu arfas, viņas repertuārā paralēli baroka ārijām un lautas mūzikai ir arī tādi mūsdienu komponisti kā Džona Keidžs, Stīvs Reihs un Eriks Satī. Andersena aktīvi koncertē dažādās pasaules valstīs, piedalījusies skatuves uzvedumu projektos Zviedrijā, Vācijā, Šveicē un Austrijā, viņas baroka mūzikas CD ierakstu skaits sasniedzis jau divus desmitus. Kopš 1999. gada Mirjama ir „Sarband” dalībniece. Viņas īpašā mīlestība uz zviedru tradicionālo mūziku mudināja pievērsties arī raga spēles mākslai un 2007. gadā iegūt riksspelman – tautas mūzikas meistara titulu.